
|
www.starodebymarywilska.fora.pl FORUM MIESZKAŃCÓW OSIEDLA STARODĘBY |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawelbe
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Pon 10:52, 22 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Deweloper posiada już nieprawomocne pozwolenie na użytkowanie. Czas na uprawomocnienie wynosi dwa tygodnie. W sierpniu mają zostać uruchomione przekazania lokali aktem notarialnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
pasza120
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pon 12:24, 22 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A nie trochę dłużej?
Pytanie do ludzi z kredytami - cały czas płacicie teraz ubezpieczenie pomostowe? Czy ktoś orientuje się, jak długo może zająć wpis do księgi wieczystej (po przekazaniu lokalu) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Pon 15:43, 22 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Aktualnie w tej dzielnicy ok. 2-3 tygodnie od złożenia wniosku. Dodatkowo trzeba kilka dni doliczyć na przesyłkę (Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego dla Warszawy Mokotowa tylko pocztą wysyła zawiadomienie o wpisie). Ale dla banku powinna być wiążąca data dokonania wpisu, a nie dostarczenia zawiadomienia. Tzn nawet jeśli pobiorą Ci składkę ubezpieczenia za okres między dokonaniem wpisu, a dniem, w którym przyniesiesz zawiadomienie, to powinni Ci ją w odpowiedniej wysokości zwrócić. Nie wiem, czy każdy bank tak robi, ale niektóre na pewno. Dowiedz się w swoim banku. Najlepiej jeszcze spytaj, czy wystarczy przynieść zawiadomienie o założeniu księgi wieczystej i dokonaniu do niej wpisu, czy trzeba przynieść wypis z księgi (dodatkowy czas i koszty, ale już raczej nie praktykowane, bo cała Warszawa ma księgi elektroniczne, ale na wszelki wypadek warto się od razu dowiedzieć).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomasp dnia Pon 15:43, 22 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
specter
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Czw 11:26, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
z tego co mi wiadomo to jeszcze sobie poczekamy na akty notarialne, na chwile obecną musi się uprawomocnić zgoda na użytkowania, potem jeszcze długa droga do aktów. Nie ma wyznaczonych lokali a to też trwa dosyć długo zanim zostaną one wydzielone, także realnie patrząc jeżeli akty będą jeszcze w tym roku to będzie dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Czw 13:13, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
specter ile trwa podział budynku na lokale?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pirs
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:35, 29 Lip 2013 Temat postu: Przekazanie lokali |
|
|
jest to proces dość skomplikowany cyt.Wyodrębnienie lokali w budynku
Podział poziomy budynku polega na wyodrębnieniu w budynku samodzielnych lokali i określeniu ich udziałów w nieruchomości wspólnej. W wyniku tak dokonywanego podziału nie jest dzielona działka pod budynkiem, która pozostaje współwłasnością właścicieli wyodrębnionych lokali. Dzielony jest natomiast tylko sam budynek. Pozostałe niewyodrębnione części (np. strych, piwnica, klatka schodowa, a także działka), stanowią współwłasność wszystkich właścicieli lokali. Zanim będzie możliwe ustanowienie odrębnej własności lokali, konieczne może być wykonanie szeregu czynności administracyjnych, a dodatkowo także technicznych. Przede wszystkim, aby wyodrębnić w danym budynku lokal, musi mieć on charakter samodzielności, czyli składać się z izby lub zespołu izb oraz z pomieszczeń przynależnych tworzących samodzielny twór gospodarczy. Inne wymagania samodzielności, będą w przypadku gdy wyodrębniamy lokal mieszkalny, a inne gdy użytkowy. Nie każdy lokal może być lokalem mieszkalnym, gdyż musi on spełniać więcej wymogów. Ponadto lokal, by mógł być wyodrębniony, musi spełniać określone normy techniczne, które reguluje rozporządzenie Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Sam przebieg procedury wyodrębnienia lokalu można podzielić na trzy etapy. W pierwszej kolejności należy przygotować dokumentację inwentaryzacyjną do wyodrębnienia lokali. Dokumentacja ta składa się z części graficznej oraz z części opisowej i powinna przedstawiać stan techniczno-użytkowy nieruchomości jako całości, w tym rozmieszczenie poszczególnych lokali, strukturę pomieszczeń w lokalach i pomieszczeń przynależnych w budynku oraz określać części wspólne i urządzenia służące wszystkim lokalom Przed wyodrębnieniem własności lokali, należy jednoznacznie określić w przestrzeni działkę budowlaną wraz ze znajdującym się na niej budynkiem. Dokumentem będzie tutaj wyrys z mapy ewidencji gruntów i budynków, będący podstawą wpisu do księgi wieczystej. Wszystkie pomieszczenia zaznacza się na rzutach odpowiednich kondygnacji budynków, a w razie usytuowania pomieszczeń przynależnych w innych budynkach na wyrysie z mapy ewidencji gruntów i budynków. Ponadto przepisy ustawy o własności lokali wymagają określenia udziału poszczególnych wyodrębnionych lokali w nieruchomości wspólnej. Następnie, dysponując pełną dokumentacją inwentaryzacyjną wyodrębnionych lokali, właściciel nieruchomości występuje do starosty lub (w przypadku miasta na prawach powiatu) do prezydenta miasta o stwierdzenie samodzielności lokali. Na podstawie tej dokumentacji wydawane jest zaświadczenie o samodzielności. Ostatnim etapem podziału poziomego nieruchomości, jest ustanowienie odrębnej własności lokalu w formie aktu notarialnego. W praktyce obrotu nieruchomościami najczęściej nie będzie to tylko oświadczenie o ustanowieniu odrębnej własności lokalu. Oświadczenie to będzie powiązana z umowami np. sprzedaży lokalu. Wynika to z faktu, że podział poziomy nie jest celem samym w sobie tylko służy realizacji określonego celu np. sprzedaży tej części budynku. Dlatego akt notarialny będzie przybierał postać np. umowy o ustanowienie odrębnej własności lokalu i sprzedaży. Przy sporządzaniu aktu notarialnego notariusz oprócz standardowych dokumentów, czyli odpisu z księgi wieczystej i wypisu z rejestru gruntów, będzie wymagał zaświadczenia o samodzielności wraz opracowaną już na poprzednim etapie dokumentacją. Dokumenty te oraz akt notarialny będą stanowić podstawę dla sądu do wyodrębnienia z księgi wieczystej tego lokalu i założenia dla niego odrębnej księgi wieczystej. Stosowny wniosek do ksiąg wieczystych skieruje sam notariusz w akcie notarialnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|