Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pią 10:11, 30 Sie 2013 Temat postu: ZARZĄDCA NIERUCHOMOŚCI EMCO MARCIN RUTKOWSKI |
|
|
Zgodnie z 16 strona aktu ta firma ma objąć zarząd nad nieruchomością na czas nieokreślony.
Odwołać ją można aktem notarialnym na podstawie uchwały wspólnoty.
Wynagrodzenie 0,5zł za m2. od mieszkania.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakieś opinie, wnioski, zastrzeżenia??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patrycjasze dnia Pią 10:15, 30 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
pasza120
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pią 10:40, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Te wynagrodzenie to może 5 zł/m2 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
madziunia1984k
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pią 10:57, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Nie w akcie jest napisane 0,50zl netto czyli 0,62 brutto za m2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Pią 10:58, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
pasza120 napisał: | Te wynagrodzenie to może 5 zł/m2 ? |
5 zł to trochę za dużo, bo firma zarabiałaby jakieś 22tyś miesięcznie. Pewnie pomyliłeś z czynszem. Zarządzanie 0,50/m2, czyli każdy lokal zrzuca się po jakieś 25 zł na wynagrodzenie dla firmy. Jeżeli chodzi o samą firmę to nie widzę złych opinii w internecie, a to może świadczyć o tym, że albo firma jest tak dobra, albo tak nowa Pożyjemy, zobaczymy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pasza120
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pią 14:43, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
rozumiem, czyli tyle zarabia firma, a resztę kosztów dopiero się ustali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pią 15:51, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Madziunia rzeczywiście nie uwzględniłam tego VAT. To by było 0,62 zł za m2.
I tym sposobem wychodzi około 35 zł za miesiąc plus/minus oczywiście zależy od metrażu.
Z tego co widzę śmieci segregowane to kwestia 10-37zł za miesiąc.
[link widoczny dla zalogowanych]
a reszta to jeszcze niewiadoma...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Pią 17:29, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli mogę coś doradzić, to zarząd wybierzcie spośród mieszkańców, a administracje zlećcie firmie na podstawie odrębnej umowy. Stawka za administrowanie jest konkurencyjna, więc nie miałbym zastrzeżeń co do ceny
Opłaty to
1 ZIMNA WODA I ŚCIEKI - 11,47 pln/m3
2 PODGRZANIE WODY - 10,00 pln/m3
3 WYWÓZ NIECZYSTOŚCI - 28.00 pln/miesiąc (3 osoby)
4 CENTRALNE OGRZEWANIE - 70.00 pln/GJ
5 ENERGIA ELEKTRYCZNA CZ.WSPÓLNYCH - 0.53 pln/m2
6 UTRZYMANIE CZYSTOŚCI - 0.55 pln/m2
7 KONSERWACJA DŹWIGÓW - 0.29 pln/m2
8 KONSERWACJA OGÓLNOBUDOWLANA - 0.45 pln/m2
9 MATERIAŁY DO KONSERWACJI - 0.09 pln/m2
10 DOZÓR TECHNICZNY - 0.03 pln/m2
11 PRZEGLĄDY OBOWIĄZKOWE - 0.14 pln/m2
12 UBEZPIECZENIE - 0.07 pln/m2
13 ADMINISTROWANIE - 0.55 pln/m2
14 INNE KOSZTY - 0.09 pln/m2
15 MIEJSCE POSTOJOWE - 15.00 pln/szt.
16 GARAŻ - 1,60 pln/m2 (powierzchnia miejsca garażowego)
Oczywiście za wodę, podgrzanie wody i C.O. co miesiąc opłacany ryczałt (naliczony według ilości osób) do rozliczenia raz na pół roku.
Takie opłaty ponosimy w pierwszym etapie i nie sądzę, aby u Was się to znacząco różniło, wszak budynki bliźniacze.
Mam nadzieję, że zaspokoiłem ciekawość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
madziunia1984k
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pią 19:28, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Hehe no trochę zaspokoiłeś dzieki.
Mógłbyś jeszcze napisać tak pi razy oko ile miesięcznie mniej więcej to wychodzi np w granicach 400-500zl?
Nie wiedziałam, ze bedzie trzeba placic za konserwacje dzwigow niezle.
Z tym wyborem zarzadu przez mieszkancow to wydaje mi sie ze masz 100% racje, jednak lepiej zebysmy mieli kogos sposrod swoich i decydowali wiekszoscia.
Smieci to mi sie wogole nie chce komentowac bo czy bedziemy je segregowac czy nie to i tak wszystko pojdzie do jednego wora.
Jeszcze jedno male pytanie, czy jak ktos ma wykupiony garaz to za miejsce postojowe na zewntrz tez beda oplaty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Pią 20:15, 30 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Za mieszkanie o metrażu 32,19, w którym mieszkają 3 osoby (+1 miejsce parkingowe) płacę niespełna 400 pln wraz z ryczałtowymi opłatami za media.
Z opłatami za miejsca parkingowe u nas jest tak, że płaci ten, kto ma wykupione miejsce i płaci tylko za swoje. Ale skoro widzę, że u Was niektóre miejsca będą wspólne, to najpewniej wszyscy będą musieli się zrzucać na ich utrzymanie. Btw opłata za te miejsca została ustalona w porozumieniu między deweloperem (który tymczasowo zarządza naszym budynkiem), a administratorem. Uchwała zow sprawie tych opłat została przegłosowana, ale w sposób, który nie bardzo pozwalał nam wpłynąć na decyzję i moim zdaniem niezgodny z prawem. I zdaniem niektórych mieszkańców (również moim) opłata ta jest wygórowana, ponieważ jest zbliżona do wysokości opłaty z miejsce garażowe, którego utrzymanie co do zasady kosztuje więcej. Ale nao wysokości opłat (plan gospodarczy) decydować możemy tylko na zebraniu, którego u nas nie było i jeszcze długo nie będzie, gdyż organizować je może zarząd lub administrator (mieszkańcy też mogą, ale mają ograniczone możliwości - patrz ustawa). A kiedy mieszkańcy nie sprawują zarządu, to i wpływ ich na jakiekolwiek decyzje jest niewielki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pon 21:55, 02 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ciekawa jestem opinii mieszkańców co do tego czy zgadzają się na tego zarządcę i czy chcieliby utworzyć sami wspólnotę.
Czy ktoś wie czy ten punkt w akcie notarialnym (o wybraniu firmy zarządzającej) musi się tam znajdować, jeśli tak czy zapisy z tym związane są zgodne z prawem (zarządca na czas nieokreślony, ustalona z góry stawka itp).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Wto 4:43, 03 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jest zgodny z prawem i wiążący jeżeli ktoś to podpisze. Zmienić treść aktu można dopóki nie podpisze go pierwszy mieszkaniec. Tzn jeżeli jeszcze nikt z II etapu nie podpisał aktu notarialnego, to jeszcze możecie się zorganizować i wspólnie wystąpić o zmianę jego treści (oczywiście nie dotyczy to spraw indywidualnych konkretnego mieszkania, tylko tego, co obejmuje całą wspólnotę). Jeżeli ktoś ma już akt podpisany, to będzie trudniej. I drożej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
vanita_dade
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Czw 11:34, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy to dobry pomysł, że zarządcą nieruchomości nie jest jego mieszkańcem, to mieszkańcy są najbardziej zdeterminowani do tego, żeby inwestycja jak najlepiej funkcjonowała (tzn jak najsprawniej, jak najekonomiczniej). Zarządca z zewnątrz na pewno będzie przedkładał własne interesy nad dobro mieszkańców, będą wchodzić w grę jakieś układy, nie będziemy mieć ostatecznego wpływu na to kto np tu będzie sprzątał itd itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
madziunia1984k
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Czw 11:51, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tu to mamy problem w samym akcie bo jest zapis, ze odwołac go mozna tylko notarialnie ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Czw 13:41, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Skoro macie możliwość zgłoszenia uwag (a więc wpływ na treść aktów notarialnych), sugerowałbym zaproponować deweloperowi określenie sposobu zarządzania nieruchomością według rozdziału 4. ustawy o własności lokali, a jako tymczasowego zarządcę (musi taki być) ustanowić właśnie tę firmę, którą proponuje deweloper. Wtedy zmiana zarządcy (administratora) powinna się odbyć w drodze uchwały podjętej na zebraniu (chociaż nie wiem, dlaczego - nie wynika to z ustawy i jeszcze się z czymś takim nie spotkałem - nasz administrator twierdzi, że musi to być umowa notarialna). Zarząd wybiera się i odwołuje również w drodze uchwały podjętej na zebraniu spośród właścicieli lokali i nie trzeba do tego notariusza (warunkiem jest, że nieruchomość zarządzana jest właśnie w sposób określony w rozdziale 4. ustawy). Szczegóły zapisałem tutaj:
www.starodebymarywilska.fora.pl/starodeby-etap-i,6/sposob-zarzadzania-nieruchomoscia,77.html
To jest najpopularniejszy i najbardziej praktyczny sposób zarządzania nieruchomością. Więc taką Wam podaję sugestię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Czw 15:03, 05 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
ustalenie zarządcy tymczasowego byłoby dobrym rozwiązaniem, tylko ciężko zorganizować to przy 89 mieszkaniach...
dzisiaj dowiedziałam się, że czynsz będzie wynosić 6,15 zł + prąd + śmieci (nie uwzględnia właśnościowych miejsc postojowych i garażu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |