Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pon 15:47, 18 Mar 2013 Temat postu: Opłaty śmieciowe od 1 lipca |
|
|
Warto pomyśleć o to by miejscu przeznaczonym na śmieci znalazły się kubły do segregacji.
Zgodnie z nowym rozporządzeniem niesegregowane śmieci będą kosztowały nas o 40% więcej.
Rodzina 2+1 zamiast 48 złotych miesięcznie będzie płaciła 67,2 zł.
Administracja budynku musi złożyć do 31 maja deklarację odnośnie wyboru segregacji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Wto 11:38, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Napisałam w tej sprawie do biura sprzedaży i otrzymałam odpowiedź:
"Jak zakończymy wszystkie budowlane roboty, będziemy decydować, jaki rodzaj śmietników postawić w altance śmietnikowej i na pewno będziemy chcieli zamówić kontenery na surowce wtórne."
Pozostaje więc nam tylko pilnować terminu - 31 maja, by złożono w urzędzie dzielnicy wymagane oświadczenie.
W końcu to koszt o 40% większy na opłatach dla każdej rodziny!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Nie 5:12, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Spokojnie. O wyborze sposobu gospodarki odpadami zadecyduje wspólnota mieszkaniowa, jak już będzie miała zdolność do podejmowania takich decyzji. Choć wcale nie jestem pewien, czy wspólnota mieszkaniowa będzie miała wybór tzn czy nie będzie miała obowiązku segregowania śmieci. Dopóki to jeszcze jest plac budowy (nie wiem, czy II etap otrzymał już pozwolenie na użytkowanie, ale domyślam się, że nie), raczej nie może być mowy o takim samym sposobie gospodarki odpadami, jak w przypadku budynków mieszkalnych wielorodzinnych. Narazie obowiązują takie zasady, jak na budowie i mieszkańcy nie mają na to wpływu. Kosztów nie liczy się według ilości osób, sortowania lub nie, ale od wywiezionych kontenerów. Koszty te ponosi deweloper, a następnie prawdopodobnie rozdziela je na mieszkańców według udziałów (zgodnie z metrażem zakupionych mieszkań). Podobna sytuacja jest z prądem. Korzystamy z przyłącza budowlanego i płacimy według stawki budowlanej. A właściwie płaci deweloper i rozlicza każdego w tym przypadku według wskazań liczników. Ale nie może być mowy o wyborze taryfy. Dopóki nie będzie wszystkich aktów notarialnych, nie zostanie ustanowiona wspólnota mieszkaniowa i nie zostanie uchwalony sposób zarządzania nieruchomością, dopóty wszystko będzie na warunkach tymczasowych czyli budowlanych. Przedstawione stawki nas jeszcze nie obowiązują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Nie 10:30, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zgadza się - to co napisałeś jest prawdą, ale budowa się kończy i lada dzień budynek ma zostać oddany do użytku.
W UM trzeba złożyć deklarację do 31 maja, zgodnie z tym co będzie w niej zapisane będą naliczane opłaty od 1 lipca (a wtedy budynek, zaryzykuję stwierdzenie, że na 100% będzie już oddany).
Fajnie by deweloper zakupił zawczasu odpowiednie kontenery na śmieci tak byśmy jako wspólnota nie musieli później ponosić kosztów zakupu śmietników dzięki którym będziemy mogli mieć niższe opłaty miesięczne.
Na razie, opłaty są pewnie liczone tak jak piszesz, ale później będą liczone od ilości osób w mieszkaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Nie 14:26, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Termin złożenia deklaracji i w ogóle wszystkie zobowiązania wynikające z tych przepisów dotyczą osób mieszkających w lokalach, które już są użytkowane tzn mają pozwolenie na użytkowanie. Jeżeli nawet do 1 lipca budynek zostanie oddany, to zanim będzie będzie trzeba zlożyć deklarację, jeszcze dużo wody upłynie. Kontenerów do segregowania raczej nie będzie trzeba kupić, bo zdaje się, że trzeba je wynająć od firmy, która będzie je opróżniać. Tak przynajmniej jest do tej pory. To znaczy nie wiem, jak jest w Warszawie, bo mieszkam poza nią, ale u mnie zajmuje się tym samorząd (dotyczy to tylko odpadów segregowanych, pozostałe wywozi firma, z którą wspólnota mieszkaniowa ma umowę). W każdym razie nie jest to sprawa dla dewelopera, a już napewno nie na tym etapie. Po podpisaniu aktów przez jakiś czas deweloper będzie budynkiem zarządzał i wtedy mógłby teoretycznie takie decyzje podejmować. Ale lepiej będzie, jak mieszkańcy sami je podejmą w odpowiednim czasie. Narazie potrzebna jest cierpliwość i o to akurat nie ma obaw. Bardziej przejmowałbym się terminem oddania budynku i podpisania aktow notarialnych. Nas w I etapie to już raczej nie dotyczy, bo budynek oddany, a akty podpisujemy, ale II etap nie ma jeszcze powodu uważać jakikolwiek termin za pewnik. A w tej sytuacji nie ma co planować gospodarki odpadami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Nie 21:16, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dobrze, że uzupełniłeś temat, bo szczerze mówiąc moja opiera się na tym co przeczytałam.
A przyznam się, że to co więcej miałabym płacić za śmieci wolę przeznaczyć na cokolwiek innego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Śro 14:21, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Małe rozjaśnienie tematu ze strony urzędu dzielnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Śro 16:18, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
patrycjasze napisał: | https://www.facebook.com/photo.php?fbid=503833829663708&set=a.117246138322481.12536.110092879037807&type=1&theater
Małe rozjaśnienie tematu ze strony urzędu dzielnicy  |
To jest informacja dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Ale jeśli dobrze rozumiem, to dla mieszkańców bloków też ma się pojawić w dalszej części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Śro 16:20, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówisz - to jest pierwsza część którą udostępnił urząd dzielnicy, jak opublikują kolejną, wkleję ją tutaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Śro 16:23, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj jest coś dla mieszkańców bloków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Śro 16:24, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Śro 16:27, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
NOWOŚCI
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patrycjasze dnia Czw 21:17, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |