Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Girl
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Czw 11:31, 06 Cze 2013 Temat postu: punkt z listy elementów składowych na czynsz - kamery |
|
|
Ostatnio dokładniej przyjrzałam się wykazowi elementów składowych na "czynsz". Zastanowił mnie 1 podpunkt - kamery. Nie jest to zawrotna kwota do zapłaty, jednak moje pytanie jest takie: za co jest ta opłata skoro
a) nie mamy zamontowanych kamer na osiedlu
b) montaż kamer podczas zebrania stanął pod znakiem zapytania, gdyż poproszono o nowe głosowanie w tej sprawie
?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Czw 15:16, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Jestem mieszkanką II etapu, ale mam pytanie odnośnie waszego zebrania - czy lokatorzy są zainteresowani ochroną budynku? Czy myśleliście o tym aby w przyszłości mieć wspólną ochronę z II etapem? Czy zamierzacie oddać pod to kolejne glosowanie tylko ewentualny monitoring?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawelbe
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Czw 18:31, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dołączam się do pytania. Zarazem jaki koszt wdrożenia i utrzymania zaproponowała firma? Co uwzględnia ten koszt ? Monitoring interwencyjny czy klasyczną rejestrację zdarzeń?
Wdrożenie systemu monitoringu nie jest sprawą skomplikowaną. Mogę je zrealizować bezproblemowo. Proste zabawki, proste normy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrycjasze
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Czw 19:10, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak wyglądają koszty monitoringu, ale Pan ochroniarz który co godzinkę obchodzi teren brzmi dobrze - przy czym zaznaczam, że również nie wiem jakie są tego koszty Dotychczas w innym miejscu w rozliczeniu opłat widniała mi kwota 50 zł miesięcznie - nie była to profesjonalna firma, tylko osoby zatrudnione przez wspólnotę na umowę, a i mieszkańców było znacznie, znacznie mniej.
Pozostawiam temat do kontynuacji dla I etapu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomasp
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczek
|
Wysłany: Czw 21:18, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Myślę, że temat ochrony budynku jest wart zastanowienia się, ale NIE TERAZ. Najpierw trzeba będzie unormować sprawy wspólnotowe (zarządzanie, budżet itp) i to w obu etapach, a dopiero wówczas rozmawiać o sposobach docelowych zapewnienia bezpieczeństwa. Jednak przed podjęciem takich decyzji trzeba będzie wspólnie określić cele, jakie te zabezpieczenia mają spełniać. Osobiście uważam, że ochrona w postaci niewykwalifikowanego pracownika obchodzącego co jakiś czas teren kosztuje więcej, niż przynosi pożytku (chociaż noe wiem, ile będziemy płacić za ubezpieczenie budynku i jakie byłyby z tego tytułu zniżki). Taki pracownik byłby w stanie wezwać straż miejską, straż pożarną, policję lub karetkę w razie potrzeby i pokierować gdzie trzeba. Poza tym mógłby wykonywać czynności mające na celu zapobieżenie powodzi, pożarowi, zamykać furtki itp. Tego można byłoby oczekiwać i chyba nic ponadto. Koszt utrzymania takiego pracownika (a dokładniej 5 pracowników jeśli miałyby to być całodobowe dyżury) to lekko licząc 10 tys. PLN na miesiąc (liczba ta nie pochodzi z żadnej wyceny, tylko z bardzo ogólnych szacunków) i myślę, że nie warto. Są inne (tańsze lub bardziej efektywne) możliwości.
Jeśli chodzi natomiast o pozycję w zestawieniu opłat "monitoring - kamery", to myślę (chociaż warto byłoby to wyjaśnić), że to jest pomyłka. Prawidłowo chyba powinna ta pozycja brzmieć "monitoring ppoż" i wcześniej tak było. Mamy instalację zabezpieczenia ppoż i oczywiście eksploatacja jej kosztuje. Prawdopodobnie nasza instalacja włączona jest (lub będzie) do miejskiego systemu alarmowania pożarowego i to zwykło się nazywać "monitoring ppoż".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Girl
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: starodębowiczka
|
Wysłany: Pią 8:50, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Faktycznie wcześniej to była pozycja "monitoring ppoż". Było to mniej zastanawiające niż obecna nazwa pozycji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |